Wervingscampagne AIVD valt in de prijzen

Op donderdagavond 3 april zijn in de Heineken Music Hall in Amsterdam voor de tiende keer de SpinAwards uitgereikt.

De SpinAwards zijn prijzen voor interactieve - meestal digitale - reclamecampagnes, in diverse categorieën. In de categorie (Crossmedia Campagnes) is de ICT-wervingsactie van de AIVD in de prijzen gevallen en bekroond met een Zilveren Spin Award.

De campagne die van september tot en met december 2007 draaide, bestond uit een website en diverse acties die bezoekers naar de site lokten, zoals radiospotjes, flyercards, banners op internet, een sms-actie, een direct mail actie en kleine print-advertenties. Het inzetten van diverse media maakt een campagne tot een 'crossmedia' campagne.

De campagne is in opdracht van de AIVD ontwikkeld door Euro RSCG uit Amsterdam, dat ook verantwoordelijk is voor de campagne 'Werken bij het Rijk: als je verder denkt'. Partner bij de ontwikkeling was Rhinofly, de bouwers van www.werkenbijhetrijk.nl.

Op de website van SpinAwards kun je meer informatie en een sfeerverslag vinden over deze prijs en de uitreiking van de Awards. Ook het juryrapport is daar te vinden.

Juryrapport:

'Deze case weet zich te onderscheiden in de B2B-categorie: vernieuwend en de norm binnen arbeidsmarktcommunicatie. Het bekroonde concept stak met kop en schouders uit boven de rest van de inzendingen. Het heeft laten zien dat er voor niet-fast-movers prachtig crossmediaal werk te maken is. Een spraakmakende case voor een doorgaans zeer zwijgzame opdrachtgever.

Van deze onbekendheid is op slimme wijze gebruik gemaakt om te prikkelen en te teasen. Vervolgens werd op basis van een "key consumer insight" de doelgroep op een respectvolle manier uitgedaagd en werd er mede hierdoor wederzijds begrip opgebouwd. Het zelf-selecterende karakter was door het inzicht sterk.

Daarnaast is het concept sterk genoeg en geschikt gebleken om ingezet te worden binnen een aantal verschillende segmenten met vacatures. Aan alle ingezette middelen is duidelijk te zien dat er echt goed over nagedacht is. (Denk aan de enveloppe met "escape-stempel".)

Het is een zeer overtuigende Zilveren SpinAward.'