ICT-wervingscampagne AIVD wint Gouden Magneet
De ICT-wervingscampagne van de AIVD heeft de hoogst haalbare prijs op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in de wacht gesleept: de Gouden Magneet.
Op 14 mei zijn in Haarlem tijdens het jaarlijkse gala de Magneten 2007 uitgereikt. De Magneten worden toegekend door de SJP (Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie) en vormen de belangrijkste prijs op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Slechts in uitzonderlijke gevallen wordt een Gouden Magneet toegekend, en dit jaar was de ICT-wervingscampagne van de AIVD de enige campagne die die eer te beurt viel!
De campagne heeft van oktober tot en met december 2007 gelopen en was gericht op ICT'ers. De kern van de campagne bestond uit een website met opdrachten voor ICT'ers (dataminers, beheerders en ontwikkelaars) die met het oplossen ervan een certificaat konden verdienen. Dat certificaat kon worden meegestuurd als 'proeve van bekwaamheid' bij een sollicitatie.
Door middel van kleine printadvertenties, banners op internet, radiocommercials, een Direct Mail actie, een sms-actie en het verspreiden van visitekaartjes met kritische boodschappen, werden ICT'ers naar de site gelokt. Dit leverde meer dan 40.000 unieke bezoekers op. Als spinoff van deze en andere arbeidsmarktactiviteiten om ICT'er te werven, is het aantal sollicitanten de laatste tijd flink toegenomen. Maar: er zijn nog steeds vacatures!
De campagne is in opdracht van het wervingsbureau van de AIVD ontwikkeld door reclamebureau Euro-RSCG in samenwerking met Rhinofly.